متین دانلود

  • تاریخ : ۲۵ام بهمن ۱۳۹۷

استودیوی بازی‌سازی راک‌استار گیمز را با مجموعه بازی‌های جی‌تی‌ای و به طور کلی با بازی‌های محیط باز آن می‌شناسیم؛ طوری که عادت کرده‌ایم با شنیدن اسم راک‌استار گیمز، یک بازی محیط باز ماموریت-محور را در ذهن‌مان تصور کنیم. با این حال، پس از دو دهه ساخت بازی‌هایی در این سبک، به نظر می‌رسد که راک‌استار گیمز می‌خواهد کمی هم به مجموعه‌های دیگر و سبک‌های دیگر بپردازد. معاون ارشد تولید استودیوی راک‌استار گیمز، این شرکت را ترک کرده است.

«جرانیمو باررا» (Jeronimo Barrera) کسی است که در ساخت تمام بازی‌های راک‌استار در ۲۰ سال گذشته، نقش مهمی داشته است. او روی تمام قسمت‌های جی‌تی‌ای، بازی‌های دیگری مثل Bully، دو شماره‌ی Manhunt، بازی‌های L.A. Noire و The Warriors و صد البته بازی‌های Red Dead کار کرده است.

با این حال، پس از دو دهه فعالیت در راک‌استار گیمز، جرانیمو باررا در قالب مصاحبه‌ای به خبرگزاری Variety گفته که از پایان سال ۲۰۱۸ شرکت راک‌استار گیمز را ترک کرده است.

باررا معتقد است که پس از اتمام ساخت Red Dead Redemption 2، پروژه‌ای که سال‌ها طول کشیده بود، بالاخره تصمیم گرفته است تا به بخش‌های دیگر صنعت بازی‌سازی هم نگاهی بیاندازد. او می‌گوید: «وقتی بازی تمام شد، من هم شرکت را ترک کردم و این موضوع، کاملا طبیعی بود. به کارهایی که می‌توانم در چند سال آینده در راک‌استار انجام دهم و به خانواده‌ام و فرزندانم فکر کردم و نهایتا حس می‌کنم که تصمیم درستی گرفتم.»

زمانی که جرانیمو باررا کار خودش را در راک‌استار گیمز شروع کرده بود، این استودیو از پنج نفر تشکیل می‌شد، در حالی که امروزه راک‌استار گیمز پنج استودیو در نقاط مختلف دنیا و بیش از دو هزار نیرو دارد.

جرانیمو باررا به عنوان یک تهیه کننده و به عنوان معاون تولید در راک‌استار گیمز، باید از این موضوع اطمینان پیدا می‌کرد که استودیوهای مختلف راک‌استار، همگی در یک خط حرکت می‌کردند و یک بازی را می‌ساختند: «وظیفه‌ی من اساسا نگه داشتن سکان کشتی در جهت صحیح بود. استودیوی ما بیش از دو هزار نفر را در خود جای داده بود و شغل من این بود که جریان حرکت تمام آن‌ها را به یک سمت معطوف کنم.»

بازی Grand Theft Auto V

مدیر ارشد تولید راک‌استار گیمز، این شرکت را ترک کرده ولی می‌گوید که هنوز مقصد بعدی خود را انتخاب نکرده است: «فکر می‌کنم طلوع جدیدی در مقابل صنعت ما قرار دارد و نه فقط کنسول‌ها و بلکه همه چیز از تکنولوژی گرفته تا چگونگی انتشار و ساخت بازی‌ها پیشرفت کرده‌اند. احساس می‌کنم افرادی هستند که می‌خواهند این هنر را پیشرفت دهند و من هم می‌خواهم که دوباره یکی از آن‌ها باشم.»

او ادامه می‌دهد: «اگر من در راک‌استار می‌ماندم، باز هم همان جی‌تی‌ای و Red Dead را می‌ساختم، در حالی که بیرون از این استودیو اتفاقات دیگری در جریان است.»

بازی Red Dead Redemption 2

نهایتا جرانیمو باررا با اشاره به شگفتی ساخت Red Dead Redemption 2 گفت اینکه افراد زیاد و متفاوتی روی ساخت این بازی کار کرده‌اند، ولی نهایتا یک اثر هنری ساخته شده‌ است، اصلا موضوعی معمول نیست: «نمی‌توانید این بازی را بخش بخش بررسی کنید. این بازی یک اثر هنری است. این بازی بهترین چیز دنیاست و همه‌ی افراد شرکت در ساخت آن نقش داشته‌اند. با اینکه هزاران نفر روی ساخت آن کار کرده‌اند، بخش‌های مختلف بازی طوری کنار هم قرار گرفته‌اند که حس می‌کنید کار یک دست است.»

بازی Red Dead Redemption 2 در اکتبر سال گذشته‌ی میلادی روی دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و طبق آخرین گزارش‌ها بیش از ۲۳ میلیون نسخه فروش داشته است.

از پروژه‌ی بعدی راک‌استار گیمز خبر نداریم و احتمالا به این زودی‌ها هم از بازی بعدی‌شان نخواهیم شنید.

منبع: Variety

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post مدیر تولید راک‌استار گیمز پس از ۲۰ سال این شرکت را ترک کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala