متین دانلود

  • تاریخ : ۱۵ام تیر ۱۳۹۷

در تازه‌ترین اظهاراتی که یکی از سران شرکت یوبیسافت داشته اعلام کرده که ممکن است به دلیل پیشرفت تکنولوژی و برداشته شدن محدودیت‌های فعلی در آینده سری Assassin’s Creed تنها محدود به یک بازی زمانی نباشد و چندین بازه را روایت کند. در حالی که یوبیسافت داستان این سری را در Assassin’s Creed Odyssey به یونان باستان […]

ممکن است نسخه‌های بعدی سری Assassin’s Creed چند بازه زمانی را روایت کنند

در تازه‌ترین اظهاراتی که یکی از سران شرکت یوبیسافت داشته اعلام کرده که ممکن است به دلیل پیشرفت تکنولوژی و برداشته شدن محدودیت‌های فعلی در آینده سری Assassin’s Creed تنها محدود به یک بازی زمانی نباشد و چندین بازه را روایت کند.

در حالی که یوبیسافت داستان این سری را در Assassin’s Creed Odyssey به یونان باستان خواهد کشید، این شرکت در حال بررسی ایده‌هایی است که در آینده به جای یک بازه زمانی چند بازه را تنها در یک نسخه از این سری روایت کند. در وبلاگ یوبیسافت یکی از سران ارشد این شرکت با نام لایونل ریناد (Lionel Raynaud) اظهار کرده که تکنولوژی نسل بعد می‌تواند این امکان را به بازی‌بازان بدهد که از طریق Animus به چندین دوره زمانی سفر کنند. وی در این زمینه گفت:

ما قادر خواهیم بود در همان دنیایی که بازی در حال روایت است، چند دوره زمانی داشته باشیم به عنوان مثال در Assassin’s Creed از طریق Animus می‌توانیم از یک دوره زمانی به دوره زمانی دیگری سفر کنیم.

نکته قابل توجه در مورد این تکنولوژی این است که در بازی‌هایی نظیر Watch Dogs و یا Far Cry نیز می‌توان چنین امکانی فراهم آورد. ریناد در این زمینه افزود:

و یا این که مناطق مختلفی از دنیا را داشته باشیم که از طریق سیستم‌های سفر سریع به هم وصل شده‌اند بنابراین یک نسخه از Far Cry و یا یک نسخه از Watch Dogs می‌توانند هر یک در یک نسخه مجزا در کشورهای مختلفی جریان داشته باشند به طوری که این تجربه به صورت یکپارچه در اختیار بازی‌بازان قرار بگیرد و همه این مناطق تنها در یک نسخه وجود داشته باشند.

با توجه به این که یوبیسافت در چند سال اخیر به بازی‌های ویدئویی به عنوان یک سرویس نگاه کرده، متوجه شده که در اختیار داشتن یک بازی و یا یک سری به تنهایی به موفقیت آن‌ها کمک زیادی نمی‌کند بلکه ممکن است ارزش آن سری را هر بار کم تر نیز بکند بنابراین این کار دیگر قدیمی شده و باید چاره‌ای برای آن اندیشید. ریناد در این زمینه اظهار داشت:

این روند هر سال خسته کننده‌تر می‌شود. ما دوره‌های طولانی پس از عرضه بازی‌های خود را تجربه کرده‌ایم که باعث طول عمر هر کدام از بازی‌های ما شده است. حتی آن‌هایی که تجربه‌های تک نفره بودند نظیر بازی‌های اکشن ماجراجویی نیز به خوبی از پشتیبانی پس از عرضه بهره‌مند می‌شوند و مردم نیز به همین دلیل مدتی طولانی تر در دنیای بازی‌های ما باقی می‌مانند. پس این روند هر ساله کسل کننده‌تر و خسته کننده‌تر از قبل می‌شود.

لایونل ریناد در ادامه صحبت‌های خود افزود:

ما آینده‌ای را می‌بینیم که در آن یک بازی به لطف پشتیبانی‌های پس از عرضه در بین مردم باقی می‌ماند، و همچنین تجربه‌های جدید به بازی‌های ویدئویی اضافه می‌شوند. اما ما تکنولوژی‌هایی در اختیار خواهیم گرفت که محدودیت‌های فعلی را از پیش رو خواهند برداشت مثلا تکنولوژی‌هایی که قرار است در آینده برسد این امکان را برای ما فراهم خواهند کرد.

شاید بزرگ‌ترین تناقضی که در صحبت‌های لایونل ریناد دیده شود این باشد که تکنولوژی نسل بعد چه در غالب پلی‌استیشن جدید باشد چه در غالب ایکس‌باکس جدید، زیاد از ما دور نیست و ممکن است تا یکی دو سال آینده به دستمان برسند. مدیر عامل بخش بازی‌های ویدئویی مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر Phil Spencer که در رویداد E3 2018 اعلام کرد در حال حاضر ایکس‌باکس وان ایکس به حدی قدرتمند است که معرفی یک کنسول جدید دوباره کاری است و آن‌ها نیازی از این بابت ندارند.

مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی یعنی جان کودرا ( John Kodera) نیز به کرات تکرار کرده که کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ هنوز هم از پس چالش‌ها بر می‌آید. با بازی‌هایی نظیر Starfield و همچنین The Elder Scrolls 6 که شاید عناوین نسل بعدی باشند، مشخص نیست که چه آینده‌ای در انتظار این صنعت است. به هر حال تجربه چند دنیای متفاوت و چند منطقه مختلف در یک بازی چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت چرا که اگر چنین چیزی عملی شود لذت دو چندانی به بازی‌های ویدئویی اضافه خواهد شد.

منبع متن: gamefa